måndag 13 maj 2013

Operation: Bli av med knaket - uppföljning

Som jag skrev här renoverade jag mina troligtvis* knakande lager till vänstra pedalen.
Stack sen ut på en kort (23 km) runda och provade dom - INTE ETT LJUD!!!

Visste dock att det kunde komma tillbaka snart då det har varit så innan, men igår på Göingerundan fortsatte det att vara tyst.
Det är inte utan att man är väldigt stolt.

Från att tidigare ha varit sån som har gett sina cyklar en rejäl spark eller rent av kastat dom i en vägg eller i marken, när dom inte har funkat som jag vill (tex. vid anliggande kedjeskydd, skärmar, baknav som inte tar ordentligt, överkuggande osv.), till att numera lugnt och metodiskt faktiskt försöka laga grejerna på riktigt och även KLARA DET känns riktigt bra :)

Skriver om Göingerundan imorgon eller senare ikväll.

So long...



* ja troligtvis eftersom jag inte visste om det var därifrån oljudet kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar