onsdag 29 maj 2013

Elite Realaxiom

Jag har länge varit sugen på att köpa en trainer för att kunna träna inomhus på vintern och när jag av annan anledning inte kan cykla utomhus.

Det finns mycket att välja på. Man kan få en enkel trainer från 1.000:- men sen stiger priserna i takt med mängden finesser och funktioner på trainern, upp till 17.000:-

Själv är jag ju rätt glad för tekniska prylar av bra kvalité och dom får gärna kosta en del, så länge dom ger mycket "bang for the buck" sas.

Har tittat på en modell som heter Elite Realaxiom.





Den ska vara skitbra sägs det.
Fullspäckad med funktioner, går tyst (vilket är ett måste när man bor i lägenhet), har bra motstånd, watt-mätning mm.

Tyvärr så är det ju som så ofta att om det smakar så kostar det också.
Så även här.

Har sett just den modellen för 8.399:- (på extrapris) hos erlan.se. Inte alls vad jag är beredd att lägga på en trainer.

Blev därför väldigt glad när jag hittade exakt den modellen (ny i kartong) på en svensk auktions-site på nätet.
Jag bevakade auktionen, la ett bud, och fick den -  för: 1.875:- (inkl inropsavgift och moms)!!!
Snacka om flyt!!!

Har inte fått hem den än, men en god vän var och hämtade den åt mig idag, då den fanns 55 mil hemifrån.
Han sa att allt såg bra ut och att inget fattades.

Nu hoppas vi bara att den funkar också ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis! Har en sån och kört mycket på den nu i två år. Varit lite problem med motorn 2 ggr så jag har fått ny. Men när den funkar är den kanon. Har den kopplad till bioduk så det blir riktigt kul att köra t ex de klassiska bergen i live videorace. Priset du fick är ju ett superklipp. Min kostade runt 10 tkr. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Låter illavarslande med motor-ras. Speciellt eftersom den är köpt på auktion. A ja. Får hoppas att det är hyfsat överkomligt med en ny motor om oturen skulle vara framme.
    Kul att du är nöjd med din hur som helst :)

    SvaraRadera