lördag 1 juni 2013

Jävla förkylning!!

Stack ut med cykeln för ett par dagar sen.
Har ju varit förkyld men trodde att den gett med sig.

Ritade upp en runda i Google maps, som var ca 14 mil lång och hoppades att det skulle funka. Det gjorde det inte. Återkommer till det...
Här hade jag tänkt cykla:



Hoppade i "uniformen" och gjorde iordning cykeln.
Tänkte även passa på att ta med mig kameran ut. Det var ett jäkla meckande innan jag fick kamerabygeln, buffen, hjälmen, hörlurarna och solglasögonen på plats.


























Hur som helst så kom jag ut till slut.
Hade, precis som planerat, motvind hela vägen till Kristianstad. Tyckte det gick hyfsat fort ändå. Över 30 km/h mestadels.
Det var första gången jag cyklade ordentligt sen bike fiten och det kändes VÄLDIGT annorlunda.
Inte bara till det positiva.
Det kändes som att jag satt alldeles för långt ner. Fick en ganska stum känsla i låren ganska omgående. Inte så att jag blev trött och inte orkade utan mer som om jag dagen innan hade cyklat 20 mil.
Märkligt.
Dessutom tyckte jag att det kändes konstigt i höfterna. Inte ont, men konstigt.
Hoppas det inte utvecklas till något dåligt.
Får se hur det känns framöver.

Nåväl.
Jag låg på lite och började känna av halsen. Fick hosta emellanåt och när jag närmade mig Kristianstad blev det lite värre.
Funderade på att vända hem igen. Ville inte riskera något såhär nära inpå VR. Beslöt mig dock för att fortsätta. Kom till Kristianstad, cyklade igenom stan, fastnade i ALLA rödljus, vilket dödade mitt snitt totalt, och var snart framme i Hammar, nord-väst om stan. Här skulle jag egentligen svänga av ner mot Rinkaby men kände mig ordentligt tjock och eländig i halsen.
Där fick det vara nog.
Vände hem mot Hm igen.
Passade på att filma lite när jag cyklade genom stan.

Motorcyklister brukar säga att bilister inte ser dom, men jag vill nog påstå att dom i än mindre grad ser oss cyklister.

Titta på filmen så ser ni.



Hör att jag låter väldigt andfådd. Skyller på förkylningen ;)
När andra bilen svänger ut precis framför mig (ser inte så nära ut på filmen som det var i verkligheten) fick jag ett litet frispel - vilket också hörs.

Bortsett från det gick det rätt ok.
Tog det lugnt i medvinden hem.

Istället för 14 mil blev det 6,7.
Lite surt då jag verkligen hade sett fram emot en lång tur resulterandes i nödvändiga mil i benen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar