lördag 13 juli 2013

Tystnad

Har varit lite frånvarande här den sista tiden.

Var ute och cyklade måttstocks-rundan för en vecka sen. Gick bra men jag fick ont i knät efteråt och det höll i sig i några dagar.
Beslöt mig för att låta knät vila och hängde upp cykeln i mekstället istället.
Tänkte byta vevparti innan nästa runda.

Tog en sväng på rullskidorna i söndags istället. Lite snällare mot knät.
Sen dess har jag haft vilodagar (läs: hektiska jobbdagar som inte har lämnat utrymme för så mycket annat)

I förrgår gav jag mig på bytet av vevpartiet.
Jag är lite sådär att jag vill försöka själv först innan jag kollar i en eventuell bruksanvisning. Har hört att det ska vara en ganska manlig egenskap. Vet inte om det stämmer men a ja...
Hur som helst så tycker jag att jag lär mig bättre på att försöka själv först, även om det ofta innebär att det blir den hårda (läs: dyra) vägen.

Ungefär så blev det när jag skulle byta vevpartiet.
Stötte på några saker som jag inte hade tänkt på.
- Att flytta ut den här (vad det nu kallas): --->
- Att justera spänningen på växelvajern

Tack vare att Ville informerade mig om att jag behövde en ny kedja också, slapp jag stå med en för kort kedja i handen.

Det var rätt pilligt och lurigt innan jag lyckades men jag tror det gick.

Nu har jag fått hem ekrarna till mitt bakhjul också så snart ska jag försöka mig på det igen.
Det blir nog morgondagens projekt.

Sen får det nog bli ett varv på "måttstocksrundan".

Ikväll blir det utgång med delar av cykelgänget.
Mat och dryck på Bishops arms står på menyn (i dubbel bemärkelse)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar