fredag 28 juni 2013

Man lär så länge man lever...

Har länge haft problem med mina hjul och att dom blir skeva så fort.
Har tyckt det har varit svårt att rikta dom direkt i cykelramen och det har därför blivit lite provisoriskt varje gång.

Jag tänker att antingen kan man lämna in hjulen varje gång och få dom riktade eller så kan man göra det själv.

Kommer jag fortsätta cykla?
- Ja!
Kommer jag få skeva hjul igen?
- Ja. Med all säkerhet!
Vill jag lära mig något nytt?
- Givetvis!

Så jag gjorde slag i saken och köpte mig ett riktställ.


Köpte även Big blue book of bicycle repair samt en ordentlig eker-nyckel.


Igår kom UPS med sakerna till mig och utmaningen kunde börja!

När jag hade satt upp hjulet i riktstället såg jag att det var skevt och ovalt på alla håll.
Vart börja liksom?

Så jag tog helt enkelt och lösgjorde samtliga ekrar för att börja om från början sas.



Det gick inget vidare.
Råkade knäcka två ekrar.
Tror jag vet varför det blev som det blev men jag får återkomma med den saken...

Klart är att man inte ska ge sig på sånt kvällen innan ett cykellopp.
Ska jag cykla imorgon?
- Ja!

Tack och lov får jag låna ett hjul av Ville till imorgon. Har lovat att inte försöka mig på att rikta det ;)

Till mitt eget är det bara att beställa nya ekrar och göra ett nytt försök.

Man lär så länge man lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar